Zgłoś się na wymianę!
PROCES REKRUTACYJNY W KILKU KROKACH
Znasz już swój wymarzony kierunek wymiany? Jeśli jeszcze nie wiesz dokąd wyjechać, zapoznaj się najpierw z naszą ofertą programów wymiany, a następnie zgłoś się jako uczestnik programu. Poniżej zapoznasz się, jak wygląda proces rekrutacyjny na wymianę z YFU Polska.
WSTĘPNE ZGŁOSZENIE REKRUTACYJNE
Po wybraniu preferowanych kierunków wymiany, wypełnij znajdujący się u dołu strony wstępny formularz zgłoszeniowy, w taki sposób, abyśmy mogli skontaktować się z Tobą, gdy rozpoczniemy rekrutację na zbliżający się rok szkolny. Jeżeli rekrutacja już trwa, możesz pominąć ten krok i przejść do kolejnego etapu.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY W J. POLSKIM
Jeżeli dokonałeś wstępnego zgłoszenia, niedługo po rozpoczęciu rekrutacji otrzymasz od nas drogą mailową bardziej szczegółowy formularz zgłoszeniowy. Składają się na niego m.in. kwestionariusz osobowy, wykaz ocen, opinia wychowawcy, zaświadczenie o stanie zdrowia oraz zgoda rodziców.
Jeżeli rekrutacja już trwa, możesz również samodzielnie pobrać dokument na swój komputer (dostępny poniżej). Formularz należy wypełnić po polsku i odesłać na adres e-mail: info@yfu.org.pl.
lub do naszego biura na adres korespondencyjny:
YFU Polska
ul. Fredry 7/p. 13/14
61-701Poznań
OPŁATA REKRUTACYJNA
Po wysłaniu formularza zgłoszeniowego opłać swoje zgłoszenie. Opłata za przeprowadzenie rekrutacji wynosi 150,00 zł. Należy ją wnieść w ciągu 7 dni od wysłania formularza zgłoszeniowego do YFU Polska. Opłata uwzględnia koszt przetwarzania zgłoszenia rekrutacyjnego, przeprowadzenia rozmowy rekrutacyjnej oraz testów językowych przez personel biura i/lub wolontariuszy YFU Polska.
Opłaty rekrutacyjnej można dokonać przelewem na konto Stowarzyszenia:
numer konta do przelewu PLN: 28 1020 4027 0000 1302 0441 4637
nazwa odbiorcy: Młodzi Dla Porozumienia – Polska
tytuł przelewu: Opłata rekrutacyjna [rok szkolny wymiany] za [imię i nazwisko uczennicy/ucznia]
ROZMOWA REKRUTACYJNA
Niedługo po otrzymaniu przez nas Twojego formularza zgłoszeniowego, zostaniesz zaproszony na rozmowę rekrutacyjną. Będziemy chcieli bliżej Cię poznać i więcej się o Tobie dowiedzieć. Upewnimy się, czy poradzisz sobie w zupełnie nowych warunkach i otoczeniu.
Sprawdzimy również Twoje umiejętności językowe. Nie masz się jednak czego obawiać, zależy nam przede wszystkim na tym, abyś w stopniu komunikatywnym posługiwał się przynajmniej jednym językiem obcym.
Rozmowy rekrutacyjne odbywają się najczęściej w kilkuosobowych grupach, na które składają się uczniowie, którzy przysłali swoje formularze zgłoszeniowe w podobnym czasie. Rozmowy odbywają się w siedzibie organizacji w Poznaniu (CK Zamek).
ZAKWALIFIKOWANIE DO PROGRAMU
W terminie do 14 dni od rozmów rekrutacyjnych na Twoją skrzynkę mailową trafi informacja na temat tego, czy zakwalifikowałeś się do programu oraz do którego z wybranych przez Ciebie państw pojedziesz. Jeżeli tylko ilość dostępnych miejsc na to pozwoli, skierujemy Cię oczywiście do jednego z tych krajów, na których Ci najbardziej zależy.
Wraz z informacją o kwalifikacji do programu, na Twój adres mailowy trafią dokumenty, które należy dokładnie przeanalizować i podpisać wspólnie z rodzicami, a następnie przekazać skan na naszego maila: info@yfu.org.pl oraz oryginały wysłać korespondencyjnie do naszej siedziby:
YFU Polska
ul. Fredry 7/p. 13/14
61-701 Poznań
Wraz z podpisaniem i odesłaniem powyższych dokumentów do naszego biura, oficjalnie staniesz się uczestnikiem programu wymiany YFU.
DOKUMENTY W J. ANGIELSKIM
Po zaakceptowaniu do programu YFU, otrzymasz dostęp do internetowego systemu YFU Participant Portal. Twoim zadaniem będzie uzupełnienie swojego profilu oraz przesłanie dodatkowych dokumentów w j. angielskim.
Dokumenty te trafiają bezpośrednio do organizacji partnerskiej w kraju, w którym chcesz spędzić wymianę. Są one niezbędne, aby nasi partnerzy za granicą mogli rozpocząć poszukiwanie dla Ciebie jak najlepiej dopasowanej rodziny goszczącej i szkoły, a także zapewnić Ci bezpieczeństwo w trakcie całości pobytu.